Net Promoter Score angajati – eNPS (G)
Definiție: Măsoară gradul in care angajații recomanda compania dumneavoastră ca angajator prietenilor, familiei sau cunoștințelor.
Pasi de calcul:
eNPS se măsoară prin intermediul sondajelor folosind intrebarea:
Cât de probabil ne-ai recomanda ca loc de muncă?
Evaluat pe o scară de la 1 la 10, unde:
- răspunsurile de la 1 până la 6 sunt considerate a fi date de detractori
- răspunsurile de 7 și 8 sunt date de pasivi
- răspunsurile de 9 și 10 sunt date de promotori
rata eNPS este valoarea rezultată din scăderea procentului de detractori din procentul de promotori .

Principiile de utilizare a acestei întrebări vine din marketing.
Fondatorii acestei metode de măsurare, Fred Reichheld, Bain & Company și Satmetrix consideră că NPS prezice creșterea afacerii.
Se consideră că:
- promotorii vor menționa și recomanda compania dumneavoastră catre alte persoane și vor spune lucruri frumoase despre tine ca un angajator
- pasivii sunt indiferenți, ei nu au nici un atașament special fata de companie și nu au nici o problemă de a pleca. Acestia se pot transforma în orice moment în promotori sau detractori.
- detractorii sunt angajații care sunt dispuși să depuna efort pentru a împărtăși experiențe negative din cadrul companiei
Recomandări:
- adauga o întrebare suplimentară și solicita respondenților să susțină valoarea dată. Acest lucru vă va oferi posibilitatea de a înțelege de ce?-ul din spatele scorului total
- pentru a evita obosirea respondentului adresați întrebarea suplimentară în cadrul aceluiași sondaj
- adresați întrebarea suplimentară pentru toate răspunsurile din scala
Doriți să aveți acces nerestricționat la Libraria indicatorilor de HR? Faceți upgrade planului de membru.