fbpx

Bune practici studii interne (G)

Esti aici:

Sondajele pe diferite teme sunt comune in majoritatea companiilor.

Pentru a putea obține informații exacte din care pot fi extrase statistici actionabile, trebuie să urmaresti un set de instrucțiuni:

Orientări generale:

  1. Defineste-ti obiectivele: ce doresti să afli și de ce.
  2. Determina metoda de distribuire a chestionarului: e-mail/hârtie.
  3. Decide dacă se solicită confidențialitate sau anonimat pentru a câștiga încredere și răspunsuri sincere.
  4. Dezvolta o cronologie pentru lansarea/sfârșitul proiectului și comunicare.
  5. Creaza elementele chestionarului sau alege un furnizor.
  6. Creaza un plan de comunicare și dezvolta mesajele pe care doresti să le trimiti și defineste canalul de promovare.
  7. Comunica cu părțile interesate și informeaz-le cu privire la inițiativă și la rolul lor în proiect.
  8. Testați chestionarul.

Orientări privind crearea întrebărilor:

  1. Păstreaza limbajul cat poti de simplu. Pastreaza textul cat poti de scurt si concis.
  2. Evita crearea unei întrebări multiple. O întrebare multiplă este cererea unui raspuns asupra a doua sau mai multe elemente.
  3. Asigura-te că nu induci un răspuns prin formularea întrebării create.
  4. Pastreaza sondajul cat se poate de scurt.
  5. Utilizeza cu înțelepciune întrebările deschise, deoarece acestea sunt dificil de interpretat.

Instrucțiuni pentru crearea scalelor de evaluare:

  1. Alege tipul de răspuns potrivit pentru întrebarea creata.: un singur raspuns posibil, răspuns multiplu, dihotomie, clasament, matrice, scală, etc.
  2. Fii consecvent și ori de câte ori este posibil utilizeaza același tip de răspunsuri.
  3. Fiți consecvent și ori de câte ori este posibil utilizeaza aceeași evaluare a răspunsului (de exemplu: scala de la 1 până la 5 scale unde 1 este foarte nemulțumit și 5 este foarte mulțumit).
  4. Utilizați scale simetrice. În cazul în care scala de răspuns este de la negativ la pozitiv atunci trebuie sa existe un mijloc care este neutru. De la punctul de mijloc du-te la pozitiv și negativ folosind aceeași măsură. Scoaterea mijlocului, fără a modifica restul scalei, este o metodă de a forța respondentul să aleagă o parte
  5. Asigura-te că adaugi opțiunea N/A acolo unde este cazul – în cazul în care această opțiune nu este prezentă, respondenții pentru care întrebarea nu se aplica din diferite motive vor fi obligați să dea un răspuns ceea ce te va duce pe piste înșelătoare. În cazul în care opțiunea nu este prezentă și întrebarea nu necesită un răspuns, respondentul poate lăsa necompletat răspunsul. Răspunsurile necompletate sunt, de asemenea, înșelătoare.

Gândire critică. Întrebări pe care trebuie să le puneți atunci când proiectați un sondaj:

Respondentul este capabil să-și amintească cu acuratețe informațiile, comportamentele sau atitudinile de care am nevoie?

Respondentul este dispus să furnizeze aceste informații? În ce condiții ar furniza el aceste informații?

Care este motivația respondentului de a răspunde la această întrebare?

Induc sau influențez răspunsul prin formularea întrebării sau prin afișarea altor informații, cum ar fi capitolele, etc?

Călătoria prin sondaj și modul în care sunt afișate întrebările atunci când exista o logica de condiționalitate influențează respondentul?


Doriți să aveți acces nerestricționat la Libraria indicatorilor de HR? Faceți upgrade planului de membru.

Tags:
Table of Contents