fbpx

Knowledge Base de HR – Teorie, Concepte, KPI, Draft-uri, Articole, Video

Intelegerea strategiei de business

Ce inseamna sa fim Business Acumen?

Conform SHRM, Business Acumen inseamna abilitatea de a intelege si aplica informatii cu care sa contribui la indeplinirea planului strategic al organizatiei.

A fi Business Acumen iti ofera sansa de a lua decizii de business excelente prin combinarea unui numar mare de factori pentru a ajunge la cele mai bune rezultate.

Infografic procese de HR
De ce sa iti dezvolti competenta de Business Acumen?

Competenta Business Acumen iti ofera posibilitatea de a-ti creste nivelul de eficacitate in job prin capacitatea de a rezolva probleme cu un grad de dificultate mai ridicat.

Mergand mai departe pe acest rationament, capacitatea de a rezolva probleme provocatoare la munca te va ajuta sa avansezi in cariera.

Iti oferim cateva instrumente eficace si usor de utilizat pentru a intelege business-ul din care faci parte:

Analiza PESTLE este o metoda foarte buna de a scana mediul extern al unui business. Acest tip de analiza ia in considerare sase factori externi care pot influenta business-ul.

forte Politice

Cum pot insitutiile locale si centrale sa influenteze business-ul.

forte Economice

Cum pot influenta business-ul factorii macro-economici si locali.

forte Sociologice

Influentele date de evolutia demografica si cea a responsabilitatii sociale pe care business-ul o are in comunitate.

forte Tehnologice

Cum influenteaza tehnologia business-ul si sectorul din care facem parte.

forte Legale

Cum poate legislatia muncii, taxarea muncii si normele de sanatate in munca sa ne afecteze.

forte de Mediu (environmental)

Care sunt perspectivele ce tin de legislatia de sustenabilitate.

Analiza SWOT nu are nevoie de nicio introducere. Acesta este un instrument foarte cunoscut si totusi prea putin utilizat.

Intr-o Analiza SWOT analizam patru aspecte importante ce pot influenta obiectivele: Puncte tari, Puncte slabe, Oportunitati si Amenintari.

Puncte tari
  • Ce face bine compania
  • Ce resurse unice are compania
  • Ce vad la tine alte companii ca puncte tari
Puncte slabe
  • Ce necesita imbunatatire
  • Ce fac competitorii tai mai bine ca tine
  • Ce resurse iti lipsesc
Oportunitati
  • Ce oportunitati sunt prezente
  • Cum poti profita de puntele tari
  • Ce trend-uri apar si se pot specula
Amenintari
  • Ce face in acest moment competitia ta
  • Ce puncte slabe expun compania
  • Ce amenintari pot sa afecteze compania si cum

Business Model Canvas este un instrument care descrie intr-un mod direct cum arata modelul tau de business. Analizeaza noua zone importante pentru business:

Parteneri cheie

Cine sunt partenerii / furnizorii cheie? Ce resurse cheie achizitionam de la partenerii cheie? Ce activitati fac partenerii nostrii cheie?

Activitati cheie

Ce activitati cheie sunt solicitate de Propunerile noastre de valoare, Distribuitori, Canale, Relatiile cu clientii, Fluxurile noastre de venit.

Propuneri de valoare

Ce valoare livram clientilor nostrii?
Ce probleme rezvolam si caror segmente de clienti?

Relatii cu clientii

Ce tip de relatie este asteptata de fiecare segment de clienti?
Ce relatii am reusit sa stabilim cu segmentele noastre de clienti?
Cat de costisitoare sunt aceste relatii?

Canale

Prin intermediul caror canale isi doresc clientii nostrii sa fie abordati? Cum ajungem la clientii nostrii? Ce canale functioneaza cel mai bine? Care au cel mai bun randament cost beneficiu?

Resurse cheie

Ce resurse cheie sunt necesare pentru a indeplini Propunerile de valoare, Distributia, Canalele, Relatiile cu clientii si Fluxurile de venituri?

Segmente de clienti

Pentru cine cream valoare?
Cine sunt clientii cei mai importanti?

Structura de costuri

Care sunt cele mai importante costuri ale modelului de business?
Ce resurse/activitati cheie sunt cele mai scumpe?

Fluxuri de venituri

Ce valoare sunt clientii dispusi sa plateasca ? Cat platesc in momentul actual?
Cat contribuie fiecare flux de venituri la cifra totala de afaceri?

Asumptii

Fiecare companie actioneaza bazat pe un set de asumptii.. O asumptie poate fi definita ca o idee care se presupune a fi reala atunci cand luam o decizie. Ca profesionist de HR ar trebui sa cunosti asumptiile in baza carora actioneaza compania din care faci parte.

Deobicei, companiile fac asumptii in diferite arii precum: financiar, resurse, profitabilitate, competitie, politica & legislatie, economic si expertiza de management.

Asumptiile au nevoie sa fie provocate. De exemplu, echipa de HR poate sa provoace si sa adreseze asumptiile legate de expertiza de management: Are echipa de management capabilitatile necesare pentru a livra strategia de azi si de maine?

Constrangeri

Similar cu asumptiile, companiile opereaza si intr-o serie de limite. Aceste limite sunt numite constrangeri.

O companie poate sa aiba mai multe constrangeri in diferite arii de business.. Cele mai intalnite constrangeri sunt cele in relatie cu resursele financiare. Cu toate acestea, companiile au constrangeri si in alte zone precum: timp, active, resurse, skilluri, cunostine, legislative, management si angajati.

Cunoaste constrangerile, adapteaza-te si contribuie in concordanta la indeplinirea strategie companiei.. Creeaza proiecte care sa indeplineasca cerintele companiei stiind care iti sunt constrangerile.

Norme de industrie

Profesionistii de HR trebuie sa inteleaga statistica pe baza carora liderii din business iau deciziile. In acest fel, departamentul de HR poate sa inteleaga provocarile intampinate de angajatii din organizatie.

Cand vine vorba de rapoarte ce pot fi folosite de HR putem numi o serie foarte variata de tipuri:

Evenimente macro-economice

Trenduri din industrie

Demografia populatiei

Taxare si legislatie

Trenduri tehnologice

Rapoarte despre consumatori

Statistici de brand de angajator

Benchmark de Comp & Ben

Studii de cultura si motivatie

Studii de recrutare si selectie

Skilluri si competente

Previziuni despre future of work

Continut relationat