Knowledge Base de HR – Teorie, Concepte, KPI, Draft-uri, Articole, Video
Intelegerea strategiei de business
Ce inseamna sa fim Business Acumen?
Conform SHRM, Business Acumen inseamna abilitatea de a intelege si aplica informatii cu care sa contribui la indeplinirea planului strategic al organizatiei.
A fi Business Acumen iti ofera sansa de a lua decizii de business excelente prin combinarea unui numar mare de factori pentru a ajunge la cele mai bune rezultate.
De ce sa iti dezvolti competenta de Business Acumen?
Competenta Business Acumen iti ofera posibilitatea de a-ti creste nivelul de eficacitate in job prin capacitatea de a rezolva probleme cu un grad de dificultate mai ridicat.
Mergand mai departe pe acest rationament, capacitatea de a rezolva probleme provocatoare la munca te va ajuta sa avansezi in cariera.
Iti oferim cateva instrumente eficace si usor de utilizat pentru a intelege business-ul din care faci parte:
Analiza PESTLE este o metoda foarte buna de a scana mediul extern al unui business. Acest tip de analiza ia in considerare sase factori externi care pot influenta business-ul.
Analiza SWOT nu are nevoie de nicio introducere. Acesta este un instrument foarte cunoscut si totusi prea putin utilizat.
Intr-o Analiza SWOT analizam patru aspecte importante ce pot influenta obiectivele: Puncte tari, Puncte slabe, Oportunitati si Amenintari.
Business Model Canvas este un instrument care descrie intr-un mod direct cum arata modelul tau de business. Analizeaza noua zone importante pentru business:
Parteneri cheie
Cine sunt partenerii / furnizorii cheie? Ce resurse cheie achizitionam de la partenerii cheie? Ce activitati fac partenerii nostrii cheie?
Activitati cheie
Ce activitati cheie sunt solicitate de Propunerile noastre de valoare, Distribuitori, Canale, Relatiile cu clientii, Fluxurile noastre de venit.
Propuneri de valoare
Ce valoare livram clientilor nostrii?
Ce probleme rezvolam si caror segmente de clienti?
Relatii cu clientii
Ce tip de relatie este asteptata de fiecare segment de clienti?
Ce relatii am reusit sa stabilim cu segmentele noastre de clienti?
Cat de costisitoare sunt aceste relatii?
Canale
Prin intermediul caror canale isi doresc clientii nostrii sa fie abordati? Cum ajungem la clientii nostrii? Ce canale functioneaza cel mai bine? Care au cel mai bun randament cost beneficiu?
Resurse cheie
Ce resurse cheie sunt necesare pentru a indeplini Propunerile de valoare, Distributia, Canalele, Relatiile cu clientii si Fluxurile de venituri?
Segmente de clienti
Pentru cine cream valoare?
Cine sunt clientii cei mai importanti?
Structura de costuri
Care sunt cele mai importante costuri ale modelului de business?
Ce resurse/activitati cheie sunt cele mai scumpe?
Fluxuri de venituri
Ce valoare sunt clientii dispusi sa plateasca ? Cat platesc in momentul actual?
Cat contribuie fiecare flux de venituri la cifra totala de afaceri?
Asumptii
Fiecare companie actioneaza bazat pe un set de asumptii.. O asumptie poate fi definita ca o idee care se presupune a fi reala atunci cand luam o decizie. Ca profesionist de HR ar trebui sa cunosti asumptiile in baza carora actioneaza compania din care faci parte.
Deobicei, companiile fac asumptii in diferite arii precum: financiar, resurse, profitabilitate, competitie, politica & legislatie, economic si expertiza de management.
Asumptiile au nevoie sa fie provocate. De exemplu, echipa de HR poate sa provoace si sa adreseze asumptiile legate de expertiza de management: Are echipa de management capabilitatile necesare pentru a livra strategia de azi si de maine?
Constrangeri
Similar cu asumptiile, companiile opereaza si intr-o serie de limite. Aceste limite sunt numite constrangeri.
O companie poate sa aiba mai multe constrangeri in diferite arii de business.. Cele mai intalnite constrangeri sunt cele in relatie cu resursele financiare. Cu toate acestea, companiile au constrangeri si in alte zone precum: timp, active, resurse, skilluri, cunostine, legislative, management si angajati.
Cunoaste constrangerile, adapteaza-te si contribuie in concordanta la indeplinirea strategie companiei.. Creeaza proiecte care sa indeplineasca cerintele companiei stiind care iti sunt constrangerile.
Norme de industrie
Profesionistii de HR trebuie sa inteleaga statistica pe baza carora liderii din business iau deciziile. In acest fel, departamentul de HR poate sa inteleaga provocarile intampinate de angajatii din organizatie.
Cand vine vorba de rapoarte ce pot fi folosite de HR putem numi o serie foarte variata de tipuri:
Evenimente macro-economice
Trenduri din industrie
Demografia populatiei
Taxare si legislatie
Trenduri tehnologice
Rapoarte despre consumatori
Statistici de brand de angajator
Benchmark de Comp & Ben
Studii de cultura si motivatie
Studii de recrutare si selectie
Skilluri si competente
Previziuni despre future of work